RÓLUNK…

Tevékenységünk hulladékgazdálkodási és környezeti problémákra reagál. Elsősorban arra, hogy társadalmunk fogyasztói attitűdje miatt kritikus méretű ipari és háztartási hulladékot termelünk és nincs megoldás ennek megfelelő kezelésére.

Társadalmi vállalkozásunknak saját dimenziójában környezeti szemléletformáló hatása van, miközben termékeket alkot és szolgáltatásokat nyújt az upcycling és recycling módszerének felhasználásával és szociális aspektussal is rendelkezik.

Az ipari újrahasznosítás mellett fontos, hogy az egyén, és így a szélesebben értelmezett társadalom hétköznapi szokásaiba és hozzáállásába is beépülhessen egy tudatos, környezetkímélő magatartásforma. Ennek jó eszköze lehet a kreatív iparban művészek, designerek, érzékenyítők és szemléletformálók által generált közhasználatba kerülő „slow vagy soft design” avagy „green design”iparcikkei, használati eszközei.

Azzal ugyanis, hogy egy vásárló nem a világ gyártósorán született milliomodik tömegcikkét, hanem egyedi készítésű, ökointelligens terméket birtokolja, ez nemcsak azt jelenti, hogy limitált és kuriózum terméke van, de vásárlásával egy nemes filozófiát támogat, a környezetre jótékony tettet hajt végre és egy környezetbarát viselkedést képvisel.

A Licorice egy kreatív újrahasznosított termékcsalád, egy DIY szolgáltatás, egy környezeti szemléletformáló filozófia. A vállalkozás profitorientált tevékenysége a termékgyártás, mely leginkább kiegészítőkből, valamint enteriőr és exteriőr elemekből áll, a termékpaletta ugyanis a kisebb használati eszközökön (kosár, kaspó, táska, ékszer stb.) túl belső lakberendezési cikkeken keresztül (lámpák, térelválasztó elemek, székek, függőágy stb.) egészen városfejlesztési, közhasználati funkciót képviselő objektumokig (egyedi utcabútor, játszótéri játékszobrok) terjedhet.

Társadalmi vállalkozásunk közhasznú, úgynevezett szociális érzékenységű oldala maga a vállalkozás szolgáltatása, mely DIY, azaz a „do it yourself” filozófián alapuló, a kreatív újrahasznosítás jegyében zajló környezetnevelő workshop-ok, tréningek, előadások szolgáltatása. Éppen ezért nevezhető unikálisnak a Licorice, mert termékeinek üzenete szolgáltatásai által hitelesebbé, közvetlenebbé és szerethetőbbé válnak.

Kreativitást, újító erőt és környezeti érzékenységet nyújt egy Licorice termék, de a Licorice szolgáltatással „know how”, információ és specifikus tudásbázis, valamint kreatív kézügyesség és készségfejlesztés nyerhető.

A Licorice termékek vásárlói és szolgáltatásainak igénybe vevői merőben eltérnek. A Licorice termékek vásárlói egy éles, nyers, de elegáns, indusztriális design-t kedvelő egyének, cégek, akik vagy a Licorice termékek funkciójának előnye miatt (könnyű anyag, időtálló, könnyen tisztítható, vízálló, javítható), vagy pedig filozófiája miatt (upcycling, környezetformáló) vásárolják meg.

A Licorice hátterében egy környezetvédelmi elgondolás áll. Az ipari és háztartási hulladék újragondolásával és újrahasznosításával elsősorban egy környezeti szemléletformálást eredményez, ugyanakkor gyakorlatilag redukálja a hulladék mennyiségét. A hulladékkezelés problémája összetett: vizeink, levegőnk, ételeink tisztaságát, így saját magunk, társadalmunk egészségét befolyásolják.

Apró lépésekben tehetünk a klímaváltozás ellen, egy-egy bicikli gumibelső vagy pillepalack feldolgozásával vagy legalábbis helyes szelektálásával és megfelelő kezelésével kis léptékben ugyan, de utcáink szennyezését, tengereink úszó szemétszigeteinek duzzasztását, illegális szemétlerakó helyek gyarapodását, hulladékégető események növekvő számát akadályozzuk meg. Teszünk a környezetünkért.